Verzenden en Bezorgen
Uw bestelling wordt normaliter binnen 1-3 werkdagen verstuurd. Elke werkdag worden de bestellingen bij ons door DHL afgehaald. In de regel komt 98% van de binnenlandse zendingen de dag na verzending bij u aan. De overige 2% volgt normaal gesproken binnen 2 werkdagen. Wij hebben geen invloed op het tijdstip van afleveren en zijn niet aansprakelijk voor een eventuele latere levering door sorteerfouten of andere zaken die onder overmacht vallen.
Vermeld svp het juiste emailadres omdat alle updates via mail worden gecommuniceerd.
Verzendkosten en - opties Nederland:
Brievenbuspost met track en trace: € 3,50 (De optie Brievenbuspost wordt alleen getoond als de bestelling in een enveloppe past)
Pakketpost met track en trace, versturen naar uw adres en eventueel afgeven bij de buren: € 4,95 Toeslag levering Waddeneilanden € 6,-
Pakketpost met track en trace, handtekening voor ontvangst of Niet bij Buren: € 5,95 Toeslag levering Waddeneilanden € 6,-
Zelf afhalen bij een DHL Parcelshop: € 4,95 (let op, uw pakket blijft maximaal 1 week bij de Parcelshop liggen, daarna gaat het weer retour naar ons) Kosten voor het retourneren zijn € 4,95 en voor het opnieuw versturen wederom € 4,95. Totale kosten voor niet tijdige afhaling € 9,90-.
Geen verzendkosten binnen NL (ex Waddeneilanden) vanaf € 50,- aan producten
Verzendkosten en -opties België:
Brievenbuspost met track en trace € 4,95 (De optie Brievenbuspost wordt alleen getoond als de bestelling in een enveloppe past.)
Pakketpost met track en trace € 6,95
Geen verzendkosten naar BE vanaf € 80,- aan producten
ALGEMEEN: Verzending en verzendkosten
Alle prijzen zijn exclusief verzendkosten, tenzij anders aangegeven. Zie voor de exacte verzendkosten het afrekenscherm. U ziet de verzendkosten voordat de overeenkomst tot stand komt.
Verzending vindt plaats na ontvangst van de betaling/na goedkeuring door Klarna. Voor bedrijven die op rekening bij ons kopen, geldt dat de bestelling binnen 1 werkdag in behandeling wordt genomen. Bij elk product staat duidelijk vermeld of de prijs in- of exclusief verzendkosten is. Wanneer er bij een product staat dat de prijs inclusief verzendkosten is, wordt verzending binnen Nederland bedoeld excl. de Waddeneilanden.
Aflevering is normaal gesproken binnen 24-48 uur (van maandag t/m zaterdag). Wanneer er bij een artikel staat dat het binnen 2 werkdagen wordt verzonden, is het dus binnen 4 werkdagen bij u. Wanneer u (in Nederland) niet thuis bent op het moment van bezorgen, doet DHL nog een afleveringspoging. Ook kunt u zef ingrijpen via het Niet thuis briefje of de melding in uw app of mail (bij het pijltje "iets anders afspreken"). Wanneer u het pakket op uw werk laat bezorgen, vermeld dan svp duidelijk de bedrijfsnaam in het adres, zodat de bezorger weet waar hij/zij moet zijn.Wanneer u geen bedrijfsnaam vermeldt, en het pakket wordt om die reden (onvolledige adressering) geretourneerd, zijn de extra verzendkosten voor uw rekening.
DHL doet maximaal 3 afleveringspogingen. Neem svp zelf contact op met DHL via het "niet thuis briefje" of via de instructies in de ontvangen email om e.e.a. goed af te spreken als het nieuwe aflevertijdstip u niet uitkomt. Als het pakket naar ons retour wordt gestuurd, zijn de kosten voor het opnieuw verzenden voor uw rekening.
Houd svp zelf de track en trace in de gaten. Is de zending niet afgeleverd, terwijl DHL aangeeft van wel, neem dan direct (uiterlijk binnen 3 werkdagen) contact met ons op zodat er navraag gedaan kan worden bij de bezorger en het depot. Zorg svp voor het vermelden van het juiste emailadres, zodat u zelf de verzending en levering kunt volgen. Het onderzoek van DHL duurt doorgaans 5 werkdagen, en het resultaat wordt altijd afgewacht.
Onjuiste adressering/niet tijdige afhaling
Het komt regelmatig voor dat er een verkeerd of incompleet afleveradres wordt doorgegeven zodat het pakket niet afgeleverd kan worden. Het pakket wordt dan naar ons retour gestuurd en wij krijgen hier een rekening van. Wij zijn genoodzaakt om voor het opnieuw sturen van een pakket het tarief van € 4,95 voor NL en € 2 x 6,95 voor BE in rekening te brengen (ook in het geval van niet tijdige afhaling bij een DHL Servicepunt in België). Belgische pakketten worden ons namelijk dubbel gefactureerd, 1 x van België naar NL en opnieuw voor NL naar BE. Controleer de adresgegevens dus goed, u bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van het juiste, complete, afleveradres. Wanneer u kiest voor een DHL servicepunt blijft het pakket daar 1 week liggen. Na die tijd komt het retour naar ons. De extra kosten voor verzending binnen NL zijn dan € 9,90.